اساسنامه

اساسنامه

سندیکای تولید کنندگان کاغذ ومقوای ایران

فصل اول کلیات

ماده 1-  اهداف و موضوع فعالیت:

به منظور ساماندهی امور مربوطه و حفظ توازن و نظم و فراهم کردن امکان بهره برداری  بیشتر از سرمایه گذاری و تولید ، استفاده و انتقال تجربیات علمی و عملی دست اندرکاران و به هنگام نمودن آن برای نیل به اهداف قانونی توسعه در اینگونه موارد ،  حمایت از بهبود فضای کسب و کار و پاسخ گویی به مشکلات و نارسائیها در چارچوب قوانین موضوعه کشور و دفاع از حقوق و منافع مشروع و قانونی اشخاص حقیقی و  حقوقی عضو، انجمن … به استناد بند (ك) ماده (5) قانون تشکیل اتاق بازرگاني، صنايع،معادن و كشاورزي ايران و ماده ( 5 ) قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار مطابق با مفاد زير تشكيل مي گردد.

ماده 2- نام:

” سندیکای کاغذ ومقوای ایران ”

ماده 3- هویت:

سندیکای کاغذ و مقوای ایران ”  که در این اساسنامه اختصاراً “ سندیکا” نامیده می شود، در اجرای بند (ک ) ماده ( 5 ) قانون اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و كشاورزي ایران (مصوب 15/12/1369 و اصلاحیه 15/9/1373) و ماده 5 قانون بهبود مستمر محيط كسب و كار  و  با موافقت و نظارت اتاق ایران تشکیل میشود و دارای شخصیت حقوقی و مالی مستقل می باشد و بصورت صنفی، حرفه ای، تخصصی، غیرسیاسی و غیرانتفاعی فعالیت می نماید.

ماده 4- تابعیت:

تابعیت “ سندیکا” ایرانی است.

ماده 5- اقامتگاه:

اقامتگاه قانونی” سندیکا ” در تهران می باشد.

تبصره: تعیین محل دفتر مرکزی” سندیکا” از اختیارات هیأت مدیره می باشد.

در صورت تغییر اقامتگاه قانونی “ سندیکا” مراتب در روزنامه کثیرالانتشار منتخب آگهی می شود و نیز کتباً به اطلاع اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران خواهد رسید.

ماده 6- حوزه فعالیت:

حوزه فعالیت ” سندیکا” سراسر ایران است. ” سندیکا” می تواند پس از تصویب هیات مدیره و تأیید اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در مراکز استان شعبه و در شهرستانها و خارج از کشور نمایندگی دایر کند.

تبصره : شرایط تشکیل شعب و نمایندگی باید مطابق با آیین نامه های اجرایی ذیربط اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران باشد.

ماده 7- مدت فعالیت :

مدت فعالیت ” سندیکا” از تاریخ ثبت در اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران نامحدود است.

 

فصل دوم – وظائف و اختیارات

ماده 8- وظایف و اختیارات ” سندیکا ” عبارتند از:

8-1- تلاش برای ساماندهی امور مرتبط با تولید  و صادرات  ؛

8-2- کسب اطلاعات مربوط به عرضه و تقاضا، قیمت و بازارهای مصرف برای عرضه به اعضاء؛

8-3- مشارکت گروهی در تصمیم سازی ها و تصمیم گیریها و تهیه و تنظیم پیشنهادهای مرتبط با تولید کالاهای مربوطه؛

8-4- ایجاد ارتباط با بانکها و سازمانهای اعتباری کشور و همچنین سازمان های مالی و پولی بین المللی در قالب قوانین جمهوری اسلامی ایران با هدف تسهیل و گسترش خدمات و تسهیلات مالی به اعضا؛

8-5- ایجاد بانک اطلاعاتی در زمینه های مرتبط با اهداف و وظایف “ سندیکا” و اطلاع رسانی از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی و نشر کتب، مجلات و بروشورهای تخصصی وتبادل اطلاعات مربوطه؛

8-6- انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی مرتبط با مأموریت “سندیکا ” در داخل و خارج کشور؛

8-7- حمایت از منافع مشترک اعضا و ارائه خدمات حقوقی و مشورتی به ایشان؛

8-8- تشویق و حمایت از سرمایه گذاری مشترک در صنعت  توليد و صادرات ؛

8-9- ایجاد فرصت های همکاری و توسعه فعالیت برای اعضاء؛.

8-10- مشارکت در تدوین و اجرای استانداردهای مورد نیاز و انجام كنترل هاي كيفي و رتبه بندیهای مورد نیاز؛

8-11- معرفی اعضاء به وزارتخانه ها و سازمان های مختلف جهت استفاده از خدمات و تسهیلات قابل ارائه؛

8-12- برگزاری دوره های آموزشی  مورد نیاز اعضاء و برگزاری همایش های تخصصی و میزگردها و همچنین حضور در همایش های مختلف داخلی و خارجی و ترجمه و تالیف مقالات حرفه ای؛

8-13- برگزاری و یا حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی مرتبط با مأموریت “ سندیکا”؛

8-14- اعزام هیئت های تجاری و بازاریابی به کشورهای خارجی و نیز دریافت هیات های تجاری وبازاریابی ازکشورهای خارجی؛

8-15- جلوگيري از انجام رقابت هاي ناسالم اعضا با یکدیگر از طريق هماهنگی های درون تشکلی و پس از آن  اعمال ضوابط كميته انضباطي اتاق ايران؛

8-16- كوشش برای رفع اختلافات في مابين فعالین مربوطه و پذیرش حکمیت در این خصوص؛

8-17- ايجاد بستر و سازوكار لازم جهت پذيرش وظايف اجرايي دولت كه دراجراي قوانین 5 ساله توسعه اقتصادی، قانون اجرای سیاستهای اصل 44 و دیگر قوانین مربوطه  به “ سندیکا” تفويض  مي شود و اجرای صحیح وظایف تفویض شده و ارایه گزارش عملکرد به دستگاههای مربوطه؛

8-18- كوشش برای مقید و ملزم نمودن اعضا به اجراي صحيح مقررات اقتصادي و رعايت شئون تجاري كشور؛

8– 19- اطلاع رسانی و پیگیریهای حقوقی برای جلوگیری از تولید محصولات غیر استاندارد و تقلبی و قاچاق با همکاری و معاضدت نهادها و سازمانهای مسئول؛

8-20- هماهنگی و کمک در معرفی اعضاء جهت عضویت در سازمانهای تخصصی ، منطقه ای و بین المللی در ارتباط با فعالیتهای سندیکا ؛

8-21- صیانت از حقوق معنوی اعضاء از طریق مراجع و نهادهای قانونی ذیربط ؛

8-22- ارائه خدمات مشاوره ای برای انعقاد قراردادها ، تفاهم نامه ها و پروتکل های فنی بین اعضاء ” سندیکا ” با نهادهای داخلی و خارجی ؛

8-23- تشویق و راهنمایی اعضاء به اجرای صحیح مقررات اقتصادی و رعایت شئون تجاری کشور و مفاد اساسنامه و ضوابط ” سندیکا ” عنداللزوم از طریق گروه داوری .

 

فصل سوم ـ عضویت و شرایط آن

ماده 9 ـ عضویت و شرایط آن :

كليه فعالین در عرصه موضوع فعالیت انجمن ميتوانند با داشتن شرايط زير به عضويت سندیکا درآيند:

الف – داشتن تابعیت ایرانی

ب- دارا بودن کارت بازرگانی یا کارت عضویت  معتبر در اتاقهای بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کشور

ج – دارا بودن مجوز های لازم از مراجع ذیصلاح قانونی

د –  پذیرش و رعایت مفاد اساسنامه

ﻫ ـ پرداخت ورودیه و حق عضویت سالیانه

تبصره 1 : در صورتیکه هر یک از اعضا بنا به دلایلی که ذیلاً احصاء میشود شرایط عضویت را از دست بدهد ، ادامه عضویت ایشان کان لم یکن تلقی می گردد .

بند 1 – از دست دادن شرایط عضویت مندرج در ماده ( 9 ) این اساسنامه .

بند 2 – انحلال و یا عدم فعالیت مرتبط با موضوع سندیکا .

بند 3 – محرومیت اجتماعی و یا اقتصادی بر مبناء احکام مراجع قضایی جمهوری اسلامی ایران .

و- دارا بودن کارت بازرگانی معتبر برای صادر کنندگان

ز- دارا بودن پروانه بهره برداری معتبر از وزارت صنعت ، معدن وتجارت ویا مجوز تاسیس با تایید هیئت مدیره مبنی بر فعال بودن واحد تولیدی

تبصره 2 – پذیرش مجدد اعضایی که به هر نحو عضویت آنها لغو گردیده است ، مشمول شرایط ورود اعضاء جدید خواهد بود .

ماده 10 ـ حقوق و وظایف اعضاء :

کلیه اعضای سندیکا موظف به رعایت مفاد اساسنامه و مقررات و آیین نامه های مصوب هیأت مدیره و مقید به همکاری جهت دستیابی به اهداف  “سندیکا ” می باشند.

تبصره 1 زایل شدن هریک از شروط پذیرش عضویت برای هریک از اعضا در طول مدت عضویت موجب تعلیق آن عضو خواهد شد.

تبصره 2 تعلیق نوعی توقف عضویت است که با زایل گردیدن هر یک از شرائط عضویت بوجود می آید. در صورت اعاده شرط زایل شده، مجدداً عضویت واجد اعتبار خواهد شد و عضو محق به استفاده از حقوق قانونی خویش می شود، منوط به اینکه حق عضویت و دیگر تعهدات مالی خود نسبت به سندیکا را برای کل دوره تعلیق پرداخت نماید.

تبصره 3 ـ آن دسته از اعضاء که به هردلیل شرائط عضویت خود را از دست بدهند حق شرکت در مجامع عمومی، رأی دادن و نامزد شدن برای ارکان و استفاده از خدمات “ سندیکا” را نخواهند داشت.

 

فصل چهارم –  ارکان

ماده 11- ارکان “ سندیکا” عبارتند از:

  • مجمع عمومی؛
  • هیات مدیره؛
  • بازرس.

ماده 12- مجمع عمومی:

مجمع عمومی بالاترین مرجع تصمیم گیری ومتشکل ازاعضاء یا نمایندگان رسمی اعضای “ سندیکا” میباشد.

12-1- دعوت هر نوبت از مجامع عمومی با یکبار درج آگهی در جراید کثیرالانتشار منتخب سندیکاو حداقل پانزده و حداکثر چهل روز قبل از تاریخ جلسه و با اعلام دستور جلسه، روز، ساعت و محل برگزاری و مقام دعوت کننده مجمع صورت می پذیرد. ضمناً دعوتنامه جداگانه ای توسط مقام دعوت کننده برای اعضاء ارسال می گردد. همزمان با انتشار آگهی دعوت در جراید کثیر الانتشار منتخب، مقام دعوت کننده باید از طریق اطلاع رسانی به مدیریت امور تشکل های اتاق ایران نسبت به قرار دادن آگهی دعوت در وبگاه رسمی اتاق ایران هماهنگی نماید.

12-2- نماینده هر عضو حقوقی در “ سندیکا” جهت شرکت در مجامع عمومی و انشاء رأی باید عضو هیات مدیره یا مدیرعامل عضو مربوطه و دارای معرفینامه رسمی از سوی شرکت خود باشد. نماینده مزبور مکلف است شخصاً و اصالتاً در مجامع شرکت کرده و اجازه توکیل این حق را به غیر ندارد. ضمناٌ اعضای حقیقی نیز می بایست اصالتاٌ در جلسه حضور یابند و اجازه توکیل حق رأی به غیر را ندارند.

12-3- اخذ رای در مجامع عمومی “ سندیکا” بصورت علنی می باشد مگر زمانی که رأی گیری برای انتخاب یا عزل اعضای هیأت مدیره و بازرسان باشد  و یا به صلاحدید مجمع عمومی در موارد دیگر تصمیم به اخذ رای کتبی نماید.

12-4- نماینده اتاق ایران رسمیت جلسه را اعلام و بلافاصله از میان اعضای حاضر نسبت به انتخاب هیأت رییسه مجمع مرکب از یک رئیس، دو ناظر و یک منشی برای اداره جلسه، رأی گیری خواهد کرد. سپس هیأت رئیسه منتخب اداره جلسه را به عهده می گیرد.

12-5- مصوبات مجمع در چهارچوب اساسنامه “سندیکا” برای کلیه اعضاء لازم الاتباع می باشد.

12-6- منشی جلسه موظف است صورتجلسه ای مشتمل بر کلیه مصوبات مجمع را تنظیم و منضم به فهرست اعضای حاضر به امضای هیأت رئیسه مجمع و نماینده اتاق ایران برساند.

12-7- حضور نماینده اتاق ایران در کلیه جلسات مجمع عمومی(عادی و فوق العاده) بعنوان ناظر ضروری است و بدون حق رای اظهار نظر خواهد نمود.

12-8- دبیرخانه “ سندیکا” باید رونوشتی از صورتجلسات مجامع عمومی (عادی و فوق العاده) منضم به فهرست حاضرین در جلسات را برای اتاق ایران ارسال نماید.

 

 

 

ماده 13- مجامع عمومی بر دو نوعند:

  • مجمع عمومی عادی و عادی بطور فوق العاده،
  • مجمع عمومی فوق العاده.

ماده 14- مجمع عمومی عادی یک نوبت در سال و در ظرف سه ماهه اول سال مالی وفق ماده 12-1 تشکیل  می گردد. تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به هر تعداد که لازم باشد بلامانع است.

ماده 15- وظایف مجمع عمومی عادی و عادی بطور فوق العاده:

15-1- استماع گزارش عملکرد مالی و اجرایی هیأت مدیره؛

15-2- استماع گزارش بازرس؛

15-3- تصویب گزارش عملکرد اجرایی، مالی و ترازنامه سالیانه “سندیکا”؛

15-4- استماع گزارش هیأت مدیره پیرامون برنامه و بودجه سال مالی جدید؛

15-5- تصویب مبلغ ورودیه، حق عضویت سالیانه اعضاء و برنامه و بودجه پیشنهادی؛

15-6- انتخاب یا عزل فردی یا جمعی اعضای اصلی یا علی البدل هیئت مدیره؛

15-7- انتخاب یا عزل بازرسان اصلی یا علی البدل؛

15-8- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار.

تبصره1: هیأت مدیره می بایست حداقل 20 روز پیش از تاریخ مجمع گزارشهای خود را آماده و جهت بررسی به بازرس ارائه نماید.

ماده16- هیئت مدیره بایستی حداقل 20 روز قبل از اتمام مدت مأموریت اعضای هیئت مدیره اقدام به برگزاری مجمع عمومی عادی وفق ماده 12-1 بنماید. در هر صورت تا زمان انتخاب هیات مدیره جدید، هیات مدیره قبلی دارای مسئولیت خواهد بود.

ماده 17- مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده در مواقع ضروری به دعوت هیئت مدیره یا بازرس با رعایت ماده 12-1 اساسنامه تشکیل می گردد.

ماده 18- مجامع عمومی عادی و عادی به طور فوق العاده با حضور اکثریت نسبی اعضای اصلی رسمیت پیدا می کند و مصوبات آن با آراء مثبت نصف بعلاوه یک اعضاء حاضر در جلسه معتبر می باشد، در صورت نرسیدن جلسه به حد نصاب، نوبت دوم مجمع حداکثر ظرف مدت 20 روز پس از نوبت اول با رعایت ماده 12-1 اساسنامه برگزار خواهد شد. جلسه نوبت دوم مجمع با حضور هر تعداد رسمیت می یابد و تصمیمات آن با آرای نصف به علاوه یک اعضای حاضر به تصویب می رسد.

 

ماده 19- وظایف و اختیارات مجمع عمومی فوق العاده:

الف- تغییر و اصلاح اساسنامه “ سندیکا”؛

ب- انحلال “سندیکا” و انتخاب اعضاء هیئت تصفیه؛

ج- سایر مواردی که در اختیار مجمع عمومی عادی نباشد.

ماده 20- مجمع عمومی فوق العاده با حضور حداقل دو سوم اعضای اصلی “ سندیکا” رسمیت پیدا می کند و تصمیمات مجمع با دو سوم آراء مثبت اعضای حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 21- درصورت به حد نصاب نرسیدن جلسه مجمع عمومی فوق العاده، نوبت دوم مجمع حداکثر ظرف 20 روز پس از نوبت اول با رعایت ماده 12-1 اساسنامه برگزار خواهد شد. نوبت دوم مجمع با حضور  نصف به علاوه یک اعضا  و در غیر اینصورت در نوبت بعد با هر تعداد از اعضاء رسمیت می یابد و تصمیمات آن با آرای مثبت دو سوم اعضای حاضر معتبر خواهد بود.

ماده 22- با تشخیص ضرورت تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و یا مجمع عمومی فوق العاده توسط بازرس، مراتب به هیأت مدیره اعلام و هیئت مدیره مکلف است حداکثر ظرف 15 روز از تاریخ وصول درخواست بازرس، وفق ماده 13 اساسنامه برای تشکیل مجمع عمومی دعوت بعمل آورد. در صورت استنکاف هیأت مدیره، بازرس می تواند رأساً با رعایت ماده 12-1 اساسنامه اقدام به برگزاری مجمع نماید.

ماده 23 ـ با درخواست کتبی حداقل یک سوم اعضای اصلی مبنی بر تشکیل مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده و یا مجمع عمومی فوق العاده، هیأت مدیره باید حداکثر ظرف مدت 20 روز از تاریخ دریافت تقاضای کتبی، اعضاء را جهت تشکیل مجمع طبق ماده 12-1 دعوت نماید. در صورت استنکاف هیأت مدیره، درخواست کنندگان می توانند دعوت مجمع عمومی را از بازرس بخواهند و بازرس مکلف است حداکثر ظرف 15 روز طبق ماده 12-1 از اعضاء دعوت کند و چنانچه بازرس نیز امتناع کند درخواست کنندگان می توانند دعوت مجمع عمومی را از اتاق ایران بخواهند و اتاق ایران باید پس از بررسی و حصول اطمینان از عدم توجه هیأت مدیره و بازرس به درخواست اعضاء نسبت به دعوت از اعضاء برای تشکیل مجمع عمومی با رعایت کلیه تشریفات مندرج در اساسنامه اقدام نماید.

ماده 24- در صورت استعفاء از عضویت، اخراج و یا انحلال عضو حقوقی که نماینده آن در ارکان “ سندیکا” دارای سمتی است، ماموریت آن نماینده نیز به تبع وی منتفی و زایل خواهد شد.

ماده 25- چنانچه نماینده عضو حقوقی “ سندیکا” پس از انتخاب در ارکان، به هر دلیلی از شرکت متبوع خود خارج گردد، پس از اعلام، به خودی خود از سمتی که در “ سندیکا” دارد معزول و هیچگونه سمتی در” سندیکا”  نخواهد داشت و سمت نامبرده به عضو علی البدل تفویض و در صورت نیاز، برابر مقررات، انتخابات بعمل خواهد آمد.

تبصره: هیات مدیره شرکتی که نماینده اش به عضویت در ارکان “ سندیکا” انتخاب شده است، چنانچه نماینده اش، به هردلیلی، ازعضویت در شرکت متبوع خارج شود، باید مراتب را به صورت مکتوب به “سندیکا” اعلام کند.

ماده 26- هیأت مدیره:

26-1- هیأت مدیره “ سندیکا” مرکب است از ( 7 )  نفر عضو اصلی و( 2 ) نفر عضو علی البدل که بوسیله مجمع عمومی عادی و یا عادی بطور فوق العاده از بین نمايندگان اعضای “ سندیکا” برای مدت دو سال انتخاب می شوند.

26-2- بعد از اختتام دوره ماموریت هیأت مدیره تا انتخاب هیأت  مدیره جدید، کلیه مسئولیت ها همچنان به عهده اعضای  هیأت مدیره قبلی خواهد بود.

 

ماده27- هیأت مدیره در اولین جلسه ای که حداکثر ظرف یک هفته بعد از انتخاب آنها تشکیل
می شود از بین خود یکنفر را بعنوان رئیس ودو نفر را بعنوان  نواب رئیس و یک نفر خزانه دارانتخاب خواهد نمود.

ماده 28- مدت تصدی هر یک از سمتهای اعضای هیأت مدیره بیش ازمدت عضویت آنها در هیأت مدیره نخواهد بود. متصدیان هر یک از سمتها توسط هیأت مدیره قابل عزل و یا تجدید انتخاب می باشند.

ماده 29- هیأت مدیره حداقل ماهانه یک بار به دعوت کتبی رئیس و در غیاب ایشان نواب رییس تشکیل جلسه خواهد داد. جلسات هیأت مدیره در مرکز اصلی “ سندیکا” یا در محل دیگری که در دعوتنامه معین شده است تشکیل خواهد شد.

ماده30- درصورت استعفاء، فوت و یا عزل هر یک از اعضاء هیأت مدیره، عضو علی البدلی که در انتخابات رأی بیشتری داشته است، برای باقیمانده دوره هیأت مدیره جانشین عضو اصلی خواهد شد.

ماده 31- جلسات هیأت مدیره با حضور حداقل 4  نفر از اعضای اصلی هيات مديره رسمیت پیدا می کند.

ماده 32- اداره جلسات هیأت مدیره با رئیس هیأت مدیره و در صورت غیبت او با نواب رئیس است .

ماده 33- تصمیمات هیأت مدیره با رای حداقل 4 نفر از اعضاي اصلي هيات مديره حاضر در جلسه معتبر خواهد بود.

ماده 34- از مذاکرات و تصمیمات هیأت مدیره صورتجلسه ای توسط دبیر یا یکی از اعضای هیأت مدیره تنظیم و فی المجلس به امضای حاضرین می رسد.

ماده 35- هیأت مدیره یکنفر شخص حقیقی را ازخارج ازاعضای هیات مدیره بطور تمام وقت بعنوان دبیر انتخاب و استخدام می نماید.

تبصره 1- هیأت مدیره می تواند با مسئولیت خود بخشی از اختیارات خود را به دبیر تفویض نماید.

تبصره 2 سه جلسه غیبت متوالی و یا شش جلسه غیبت غیر متوالی در طول یک سال در جلسات هیأت مدیره به منزله عزل از عضویت هیأت مدیره می باشد و عضو علی البدل جایگزین عضو معزول می گردد.

تبصره 3- دبیر می تواند در جلسات هیات مدیره بدون حق رأی شرکت کند.        

ماده 36-  برای انجام امور اداری و اجرایی “ سندیکا” دبیرخانه ای تحت مدیریت دبیر و زیر نظر هیأت مدیره تأسیس      می گردد.

 

ماده 37- وظایف و اختیارات هیأت مدیره:

هیأت مدیره نماینده قانونی “ سندیکا” است و ازکلیه اختیارات قانونی جهت اداره امور” سندیکا” برخوردار است.  اهم وظایف و اختیارات هیأت مدیره به شرح زیر می باشد:

37-1- افتتاح انواع حسابهای بانکی بنام “ سندیکا” در بانکهای مجاز و واریز کلیه وجوهات “سندیکا” و پرداخت هزینه ها از این حساب ها؛

37-2- تعیین صاحبان امضاهای مجاز اسناد و مدارک مالی و تعهد آور و اوراق عادی و مکاتبات اداری؛

37-3- اداره و انجام عملیات مالی و پولی و تعهدات مالی و تحصیل وام طبق اختیارات و ارائه گزارش سالانه عملیات و اقدامات مالی خود به مجمع عمومی؛

37-4- عقد هرگونه قرارداد و تبدیل و تغییر آن راجع به خرید و فروش و اجاره و تملک اموال منقول و غیرمنقول بنام و حساب “سندیکا”؛

37-5- استخدام و عزل ونصب دبیر “سندیکا” وتعیین حقوق و دستمزد و سایر پرداختها؛

37-6- اقامه یا استرداد هرگونه دعوی حقوقی و کیفری با داشتن تمام اختیارات مراجعه به محاکم و پرداختن به امر دادرسی از حق تجدید نظر در دادگاههای استان ودیوان عالی کشور، مصالحه، تعیین وکیل، سازش، استفاده از حقوق وتکالیف مربوط به داوری؛

37-7- انجام اموری که طبق موازین قانونی برای اداره “ سندیکا” و پیشرفت مقاصد و اهداف آن ضرورت داشته و در اساسنامه منع نشده باشد؛

37-8- تعیین و اعزام نماینده به شوراها ، کمیسیون ها ،کمیته ها، هیات ها و مراجع داخلی و خارجی؛

37-9- تدوین و تصویب مقررات و آئین نامه های داخلی برای اداره بهتر امور” سندیکا”درچارچوب اساسنامه؛

37-10- تدوین برنامه و بودجه “سندیکا” جهت ارائه به مجمع عمومی؛

37-11- تهیه صورت دارائی و دیون “ سندیکا”، تنظیم ترازنامه وحساب عملکردهای سال گذشته جهت ارائه به مجمع عمومی؛

37-12- ارسال گزارشهای سالانه از عملکرد “سندیکا” به اتاق ایران؛

37-13- تعیین و تصویب حقوق، مزایا و پاداش مدیران، مشاوران و کارشناسان براساس پیشنهاد دبیر؛

37-14- تدوین سیاستها و خط مشی های کلان “ سندیکا” جهت ارائه به مجمع عمومی؛

37-15- تهیه شیوه ها و راهکارهای اجرایی جهت تحقق سیاستها و برنامه های “ سندیکا”؛

37-16- همکاری با اتاق ایران، اتاقهای شهرستانها، اتاقها و شوراهای مشترک بازرگانی و تشکل های اقتصادی به منظور ایجاد هم افزایی، جلوگیری از موازی کاری و پیشبرد اهداف قانونی.

ماده 38- اختیارات دبیر را هیأت مدیره تعیین می کند. اهم وظایف دبیر به شرح زیر می باشند:

38-1- تهیه و تدوین برنامه های (کوتاه مدت، میان مدت وبلند مدت) “ سندیکا” و ارائه آن به هیأت مدیره جهت بررسی و تصویب؛

38- 2- تهیه و تدوین پیش نویس بودجه” سندیکا” و ارائه آن به هیات مدیره؛

38-3- تهیه ساختار سازمانی مناسب برای انجام امور برنامه ریزی و اجرایی “ سندیکا” و ارائه آن به هیات مدیره جهت بررسی و تصویب؛

38-4- دبیر بایستی دفاتر، اسناد، صورتهای مالی، وصولی ها وپرداختهای “ سندیکا” را کنترل نموده و بر فرایند ثبت، ضبط، نگهداری و حفاظت اسناد نظارت نماید و با درخواست بازرس مبنی بر بررسی دفاتر و اسناد مالی “ سندیکا”، در محل دبیرخانه اسناد مذکور را در اختیار بازرس قرار دهد.

38-5- تعیین کارگروههای تخصصی در راستای پیشبرد اهداف قانونی “ سندیکا”؛

38-6- انتخاب دبیران کمیسیونهای تخصصی وتهیه وتدوین شرح وظایف آنها و پیشنهاد به هیأت مدیره جهت بررسی و تصویب؛

38-7- ارائه گزارش عملکرد “ سندیکا” به هیات مدیره؛

38-8- ارائه گزارشهای سالانه عملکرد و مالی هیأت مدیره که به تأیید بازرس رسیده است به اعضای سندیکا.

ماده 39- بازرس:

39-1- یکنفر بازرس اصلی و یک نفر بازرس علی البدل از داخل یا خارج از اعضاء توسط مجمع عمومی عادی برای مدت یکسال انتخاب می شود و انتخاب مجدد آنها برای دوره های بعدی بلامانع است. افرادی که نامزد پست بازرس “ سندیکا”  می شوند باید تجربه و آشنایی کافی با وظائف و مسئولیتهای بازرس را داشته باشند.

39-2- درصورت فوت، استعفاء یا سلب شرایط مندرج در ماده 25 اساسنامه از بازرس اصلی، وظیفه او را بازرس علی البدل انجام خواهد داد.

ماده 40- وظایف بازرس:

40-1- نظارت بر کلیه اقدامات و عملیات هیأت مدیره در حدود مقررات این اساسنامه و تطبیق آن با مفاد اساسنامه، مصوبات مجامع عمومی و قوانین جاری کشور از وظایف بازرس می باشد و در صورت مشاهده تخلف از طریق دبیرخانه مراتب را به  هیأت مدیره اطلاع و رفع آنرا درخواست می نماید.

40-2- بازرس ترازنامه و گزارشهای تهیه شده توسط هیأت مدیره برای تسلیم به مجمع عمومی سالانه و همچنین در صورت لزوم کلیه اسناد و اوراق مالی “سندیکا” را مورد بررسی قرار می دهد و موظف است نظر خود را بصورت مکتوب در اختیار مجمع عمومی بگذارد.

40-3- بازرس حداقل ده روز قبل از تشکیل مجمع عمومی عادی گزارش مکتوب خود را جهت اطلاع اعضاء تهیه و به  دبیر خانه ارائه خواهد نمود.

40-4- بازرس موظف است یک نسخه از گزارشهای خود را به دبیرخانه “ سندیکا” تحویل دهد.

 

فصل پنجم – منابع مالی

ماده 41- منابع مالی سندیکا عبارتند از :

  • 1 – ورودیه عضویت ،

41 – 2 – حق عضویت سالانه ؛

41 – 3 –  هدایا، عطایا، وقف، قبول وصیت و کمکهای نقدی و غیرنقدی اعضاء یا اشخاص ثالث، وزارتخانه ها، سازمانها و مؤسسات دولتی و نهادها و سازمانهای عمومی؛

41 – 4 – وجوه حاصل از ارائه خدمات به اعضا ؛

ماده 42 – داوطلبين عضویت در” سندیکا” باید مبلغ ورودیه رابه حساب ” سندیکا” واریز و قبض رسید آن را به دبیرخانه تسلیم نمایند.

ماده 43 – هرعضو علاوه بر ورودیه، باید سالیانه مبلغ حق عضویت تعیین شده را به حساب “سندیکا” واریز و قبض رسید آن را نیز تحویل دبیرخانه نماید.

ماده 44 – مبلغ ورودیه و مبلغ عضویت سالیانه با پیشنهاد هیأت مدیره و توسط مجمع عمومی عادی تعیین خواهد شد. در ضمن مجمع عمومی می تواند اختیار خود در این زمینه را به صورت سالانه به هیأت مدیره تفویض کند.

ماده 45 –  “ سندیکا” می تواند از هدایا، عطایا، وقف، قبول وصیت و کمکهای نقدی و غیرنقدی اعضاء یا اشخاص ثالث، وزارتخانه ها، سازمانها و موسسات دولتی و نهادها و سازمانهای عمومی برخوردار گردد و چنانچه  ضرورت اقتضاء نماید با تصویب هیأت مدیره حق تحصیل اعتبار و اخذ وام از بانکهای و مؤسسات اعتباری یا از شرکتها و اشخاص عضو را دارد.

ماده 46 – هیأت مدیره می تواند با ارائه خدمات به اعضاء و غیراعضاء، برگزاری نمایشگاهها و سمینارهای تخصصی، تشکیل کارگاههای آموزشی، انتشار کتب و نشریات و نظایر آن و اعزام هیات های تجاری و بازاریابی و غیره
هزینه های “ سندیکا” را تأمین کند.

فصل ششم– انحلال و تصفیه

ماده 47- “ سندیکا” بموجب تصمیم مجمع عمومی فوق العاده منحل می شود.

ماده 48- چنانچه انحلال “ سندیکا” از سوی مجمع عمومی فوق العاده باشد مجمع مزبور هیأت تصفیه ای را متشکل از سه نفر از نمایندگان انتخاب می کند. انتخاب اعضاء هیأت مدیره “سندیکا” قبل از انحلال، در مقام اعضاء هیأت تصفیه بلامانع است.

ماده 49- پس ازاعلام انحلال “ سندیکا” و تعیین اعضاء هیأت تصفیه، مدیران سابق “ سندیکا” مکلفند تمامی اوراق، اسناد، دفاتر، اموال و اثاثیه “سندیکا” را با تنظیم صورتجلسه تحویل هیأت تصفیه نمایند.

ماده 50- هیأت تصفیه با نظارت نماینده اتاق ایران وضعیت بدهی ها و دارائیها را روشن می کند و پس از تسویه، کلیه اموال منقول و غیرمنقول باقیمانده به اتاق ایران واگذار خواهد شد.

ماده 51- وظائف و تکالیف و اختیارات هیأت تصفیه در رابطه با اموال موجود، مطالبات و دیون “ سندیکا” و بطور کلی امر تصفیه طبق مقررات لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب 24/12/1347 و مفاد اساسنامه خواهد بود.

فصل هفتم –  موارد متفرقه

ماده 52 -“ سندیکا” بمنظور پیشبرد اهداف و ایفای وظایف خود می تواند به تعداد مورد نیاز کمیسیون های تخصصی دائم یا موقت از بین مدیران و اعضاء “سندیکا” و یا خارج از آنها تشکیل دهد. وظایف و نوع فعالیت هر کمیسیون، تعداد اعضاء آن و طرز انتخاب آنان، چگونگی فعالیت و اداره و نیز نحوه انحلال آن براساس آیین نامه ها و مقرراتی خواهد بود که توسط  هیأت مدیره تهیه و تصویب خواهد شد.

ماده 53- “ سندیکا” می تواند به تعداد مورد نیاز از مشاورین بازرگانی، گمرکی، بانکی، ارزی، بیمه، بازرسی، حمل و نقل و ترانزیت، حقوقی، نمایشگاهی، انفورماتیک، اقتصادی و … ، خارج از اعضای “سندیکا”، جهت بهبود و پیشبرد امور خود بهره گیری نماید.

ماده 54- حکمیت :

“ سندیکا” می تواند درحوزه تخصصی خود اقدام به امر حکمیت ( داوری ) نماید ، در این صورت هیأت مدیره    می تواند از خدمات مرکز داوری اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران استفاده کند.

ماده 55- در صورتی که اساسنامه نیاز به تفسیر داشته باشد، این امر توسط اتاق ایران صورت  می پذیرد و نظر اتاق در این خصوص قطعی و لازم الاتباع خواهد بود.

ماده 56 – رعایت کلیه مصوبات ، آیین نامه ها و دستورالعمل های اتاق ایران برای کلیه اعضاء و ارکان سندیکا لازم الاجرا می باشد.

ماده 57- این اساسنامه در( 7 ) فصل و( 57 ) ماده و ( 10 ) تبصره در تاریخ 18/12/1394       به تصویب مجمع عمومی فوق العاده ” سندیکای کاغذ و مقوای ایران  “ رسيده است.